28Jun

Spathoek binnenkort in de vaart?

28-06-2011 door Redmer van der Meer (admin)

Hoogstwaarschijnlijk zal de Spathoek volgende week in dienst gaan. Deze week zal de verbouwing van het schip klaar zijn. Waarschijnlijk zal er nog deze donderdag een proefvaart naar Terschelling gemaakt worden. Het plan is dat het schip op 8 juli in dienst gaat.

Tijdens de proefvaart zullen waarschijnlijk proeven plaatsvinden met het aanleggen aan de getijdebruggen, omdat Rijkswaterstaat dit verplicht. Welke dienstregeling het schip gaat varen is niet bekend. Op de website van de rederij staat voorlopig nog steeds de dienstregeling met de Stortemelk, ook voor de hele maand juli. Of de Spathoek de dienstregelingtijden van de Stortemelk zal gaan varen of de eerder voorgestelde dienstregeling, is niet bekend.



Tags: , , , ,

Navigatie

Zie ook:

.

Reacties

48 reacties op “Spathoek binnenkort in de vaart?”
  1. Peter

    Het plan is,hoogstwaarschijnlijk,waarschijnlijk,niet bekend………. dit is toch de giller van de eeuw aan het worden.

    Reply
    1. Sil's Lobke

      Maar Peter, de woorden die jij hier citeert zijn helemaal niet van de EVT, maar staan in het artikel hierboven.

      Reply
  2. weerman

    In ben benieuwd,ik zit op terschelling van de zomer.
    Ik zal goed op letten of ik hem zie.

    Reply
  3. VCN

    @Peter:

    Het is inderdaad jammer dat het allemaal zo lang duurt, en dat ze niet zo transparant zijn als dat ze zich doen uitgeven.
    Ook hun website wordt helaas niet (adequaat) bijgehouden, (let wel)… ze worden dan natuurlijk ook van alle kanten maximaal tegengewerkt hè.

    Persoonlijk denk ik dat de reden dat de Spathoek nog zo lang aan de kant ligt na de werfbeurt is dat ze de papieren winkel en het personeelsbestand nog niet rondt hebben.

    Groeten, VCN

    Reply
  4. Willem Boot

    VCN: “ze worden dan natuurlijk ook van alle kanten maximaal tegengewerkt hè.”……

    Natuurlijk, het is de schuld van tegenwerkers.

    Wie een bedrijf opstart doet dat goed en doet het maximale om het doel te bereiken. Dus schakel je waar mogelijk tegenwerking uit, haal je de tegenstand onderuit door slimme en verstandige maatregelen te nemen.
    Bereik je dat door miljoenenclaims op tafel te leggen? Haal je je passagiers aan boord door simpelweg niet te varen of voortdurend niets te informeren?

    De grootste tegenwerking komt van de EVT zelf door niet adequaat te organiseren en op te treden. Niet op tijd de beloofde boot in te zetten, niet tijdig voor personeel te zorgen. Door niet te communiceren over de stand van zaken om de NV MS Spathoek en hoe dat in elkaar steekt.

    VCN, het heeft maar weinig met tegenwerking te maken, maar alles met een zwak vertoon van kunde.

    Reply
    1. Sil's Lobke

      Maar Boot, wil je dan ontkennen dat er geen sprake is van tegenwerking. Als je zoveel tegenwerking hebt gehad als de EVT de laatste jaren uit zoveel verschillende hoeken dan is het alleen maar verstandig “om je kaarten tegen de borst te houden”.
      Alles wat je zegt kan en zal tegen je gebruikt worden.
      Telkenmale liggen de hyena´s op de loer om ze op elke publicatie of uitlating aan te vallen. Wat drijft deze mensen? Wat voedt hun fanatisme om een nieuwe ondernemer het leven zo zuur te maken?

      Reply
    2. Sil's Lobke

      Maar Boot, wil je dan beweren dat er helemaal geen sprake is van tegenwerking van overheidswege?
      Kan me heel goed voorstellen dat, tot nu toe, de informatie tot een minimum wordt beperkt. Alles wat je zegt kan en zal tegen je gebruikt worden. Ik zou ook de kaarten tegen de borst houden.
      De hyena’s liggen telkenmale op de loer om aan te vallen. Ik vraag me af wat dit fanatisme voedt. En alleen maar omdat (aantal) ondernemers een nieuwe onderneming wil opstarten.

      Reply
      1. Willem Boot

        Daar gaat het niet om. Dat de overheid bepaald geen fraai figuur slaat is in elk geval voor mij wel duidelijk, en ik heb ook altijd beweerd dat ik die hele overheidsrol niet zie zitten.
        Waar het me wel om gaat is, dat EVT wel kan janken over “tegenwerking” en dan alles wat voor de voeten komt plat kan gaan procederen, maar men kan zich natuurlijk ook eens afvragen of EVT zelf de juiste maatregelen heeft genomen om het bedrijf tot een serieus succes te maken. Dat gebeurt gewoon niet, en daarnaast zwijgt de hele EVT in alle talen, ondannks de bewering dat ze open communiceren. Natuurlijk kan dat tactiek zijn, maar… zet die zoden aan de dijk? Komen er massa’s kalnten aan boord? Is het zomaar te accepteren dat “ondernemers” beweren een bootdienst te willen onderhouden, terwijl men eenvoudigweg afkondigt op 7 en 9 juli geen dienst uit te voeren? Als je dan als “ondernemer” geen succes hebt, ligt dat dan aan “tegenwerking” of mag er misschien gevraagd worden of EVT het wel zo goed doet?

        Reply
        1. John

          Willem, wordt je nu nog boos na alle schijn- en wanvertoningen van de kant van EVT ??
          Dat je de EVT niet ziet zitten is evident, en ik ben het daarin met je eens want tot dusver heeft EVT voor de eilanders meer kapot gemaakt dan hun lief is en ze zich zelf waarschijnlijk realiseren..
          rust in de toe- en aanvoer is wat je nodig hebt en daarin past een gefrustreerd optreden van een fietsenverhuurder/afgewezen kapitein/te dure olieboer niet .
          EVT schermt met zaken die , als je kijkt naar wat men de concurrent Doeksen verwijt, weleens een dolk in eigen borst kunnen blijken te zijn.Openheid… need i say more?
          Website…snel en comfortabel vervoer…right tell me about it.
          We varen wel, we varen niet
          Helaas ..vandaag een groep ( die meer betaald)
          Zoek het effe lekker zelf uit eilander,waar we zo mee betrokken zijn,behalve net effe jou.
          Terschellingers zoek liever een constructie waarbij je meer invloed bij Doeksen hebt, en die zijn er heus wel, dan dat je de zakken vult van deze goudzoekers!

          Reply
        2. Sil's Lobke

          Nee, er komen geen massa’s passagiers aan boord. Maar dat is niet zo vreemd met de huidige venstertijden lijkt mij. Vooral als er op dezelfde tijd een Koegelwieck gaat is dat voor veel mensen geen moeilijke keuze.
          Denk daarom ook dat een autoveerboot voor een verbetering in de situatie zal zorgen. Voor ons zal de keuze dan helemaal niet meer moeilijk zijn. Geen gezeur meer met Hoog en Laag tarief. (Hoog betalen en toch op het hefdek geplaatst worden….)

          Wat valt er (moeilijk of niet) te accepteren als de Stortemelk op 7 en 9 juli niet vaart?

          Komt allemaal wel goed met de EVT. Keulen en Aken zijn ook niet op een dag gebouwd.
          Eerst allemaal maar eens wat minder speculeren en fantaseren. En de mensen die het hardst brullen dat het allemaal zo lang duurt e.d. begrijp ik niet, waar maken ze zich druk om, want die gaan straks toch niet met de EVT, toch?

          Reply
          1. Willem Boot

            Lobke, ik begrijp je voorkeur best en dat staat iedereen vrij. Wat niet onbelangrijk is, dat vind je op EVT’s web site en al hun publicaties zelf. Toen de Willem Barentsz nog voer, waren er ook geen klanten/passagiers. dat had niets met venstertijden of welk excuus dan ook te maken., evenmin met de “lage prijs”.

            Het gaat erom of EVT zich als een serieuze bootdienstexploitant profileert (zie hun tekst bovenaan hun home page) en daar past niet in domweg niet te varen. Dat kan je gewoon niet maken. En zo zijn er nog zoveel feiten die overduidelijk tonen dat EVT’s praktijk anders is dan ze beweren.
            Een echt bedrijf houd je niet overeind door anderen erin te laten geloven, maar uitsluitend door te doen wat je belooft.

  5. friesland

    wie komt eigenlijk met deze info dat de spathoek binnenkort gaat varen ?
    de evt laat er helemaal nog niets van weten en op internet vindt je er helemaal niets over

    Reply
  6. maarten

    wanneer komen de fotos van het nieuwe interieur enz.. dit duurt veeel ste lang…………..

    Reply
  7. nvt

    BOOT IS BIJNA KLAAR
    DOOR DIVERSE DINGEN LOOPT HET ALLEMAAL WAT UIT
    MAAR BETER IN 1 KEER GOED DAN DAT HIJ STRAKS UITVALD OMDAT HET NIET GOED IS

    Reply
  8. friesland

    vandaag de 8e en de boot is nog niet in de vaart zoals hierboven in het stukje wordt genoemd
    kan nog wel even duuren zo te zien

    Reply
      1. friesland

        weet jij meer dan wij weten.heb wel op hun website gezien dat de spathoek via ais is te volgen
        maar daar heb ik hem nog niet op gevonden

        Reply
  9. friesland

    toch gevonden maar nog niet met het signaal dat aangeeft waar hij mogelijk kan varen

    Reply
  10. Willem Boot

    Nee Edgar, zo doe je dat niet. “Niet lang meer, maar ff wachten” is iets suggereren en mogelijk verwachtingen wekken. Dat is precies datgene wat EVT zelf doet en als er dan de vraag komt: “wat komt ervan?” dan krijgen we halve antwoorden of helemaal geen informatie, zoals “dit voorjaar gaan we….” of “we streven het model van….. na”.

    Redmer heeft concreet geïnformeerd wat hij terplekke heeft gehoord. Door dat te publiceren neemt hij het risico dat “er maar wat is geleuterd” of “dat er een zinnige melding is gemaakt”. Komt dat niet uit, dan zal hij vertellen wat er werkelijk uit is gekomen. Dat is zuiver.

    In deze zaak is het doen van suggesties of het wekken van verwachtingen iets dat ik maar heel moeilijk kan accepteren zonder straks, als het allemaal niet zo uitkomt, daar keihard op te schieten.

    Niemand is gebaat bij suggesties. Feiten of anders maar liever niet.

    Reply
  11. gerben

    Het klopt dat de spathoek donderdag naar terschelling vaart, dit in verband met de aanpassing van het achterdek voor de autobrug van rijkswaterstaat.

    Daarna gaat de spathoek volgens diensregeling varen.
    Natuurlijk heb ik daar nog veel meer info over, maar de aankondigingen gaan
    als eerste via http://www.evt.nl

    Gerben

    Reply
  12. klaas

    Nou dat is ook wat dat kan nog wat worden van het winter staat er een beetje wind varen ze al niet. Hoop dat het staks nog wel wat word tijdens de herfst en winter. Zo word het lastig een veerdienst te onderhouden zal straks wel vaker gaan waaien

    Reply
  13. nvt

    Vandaag is de proefvaart niet door gegaan i.v.m het weer en er geen toestemming is gegeven om naar terschelling te gaan

    wel is de boot buiten de haven van harlingen geweest
    varen ging goed

    zodra er weer toestemming is om te varen gaan ze naar terschelling ( Morgen????)

    datum dat hij in de vaart moet gaan is bekend maar zal ik nog niet bekend maken
    het is wachten op de laatste papier winkel

    boot is erg opgeknapt van binnen
    Nieuwe gordijnen
    Nieuwe bekleding op de banken
    Internet aan boord
    informatie systeem
    Nieuwe keuken
    ETC.

    Reply
  14. Eilandgast

    Weet iemand of de spathoek voor de rijksbruggen heeft gelegen? er is niets over te vinden. En heeft iemand foto’s gezien van na de verbouwing??

    Reply
  15. klaas

    hij kon niet naar terschelling komen ivm de wind dat word een bijzondere dienstregeling van het winter zal wel vaker waaien ben ik bang

    Reply
    1. nvt

      de boot kan het wel
      maar voor een proefvaart gelden er een aantal regels waar je je aan moet houden
      zoals bij meer als windkracht 5 niet weg
      heeft dus niets met de boot temaken maar meer met de vergunning

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Delen