15Apr

[Foto’s] Interieur Spathoek Rederij EVT

15-04-2011 door Redmer van der Meer (admin)

Gisteren zijn door Piet Sytema enkele foto’s gemaakt aan boord van de Schleswig-Holstein.

Schleswig-Holstein Interieur Piet Sytema

Schleswig-Holstein/Spathoek interieur. Foto: Piet Sytema

Fotoalbum interieur Schleswig-Holstein/Spathoek EVT



Tags: , , ,

Navigatie

Zie ook:

.

Reacties

21 reacties op “[Foto’s] Interieur Spathoek Rederij EVT”
  1. Grime

    Ik vind het er een beetje oudbollig en armoedig uitzien, misschien een nieuw stofje erover en een likje verf?!? Overigens staat op de website van EVT capaciteit zomer 970 personen en in winter 470 personen, weet iemand of dit te maken met het zomerdek te maken heeft of kunnen in de salon ook 970 mensen zitten?

    Reply
    1. Redmer van der Meer (admin) Post author

      Dit heeft inderdaad te maken met de capaciteit in de salon en op het buitendek. De salon heeft dus plaats voor 470 personen, 970 is inclusief zonnedek.
      Als ik dit echter vergelijk met bijvoorbeeld de Friesland of Vlieland, waar veel meer oppervlak per persoon is, wordt het op dit bootje lekker krap met 470 mensen binnen of 970 in totaal.

      Reply
  2. Hans

    In de zomer gaan er nu eenmaal meer passagiers en denk dat meer capaciteit ook niet nodig is in de winter. Vind de indeling van de boot gezelliger dan de boten van Doeksen, ik hou wel van sfeer

    Reply
  3. VCN

    Ik hoop inderdaad ook dat ze (straks) naast de mooie buitenkant, ook de binnenkant gaan moderniseren, vooral het interieur vindt ik zo oudbollig overkomen.
    Wat modernere kleurstellingen, stoffen of leren bekleding zou geen kwaad kunnen.

    Waar komt het schip straks eigenlijk te liggen als het geen dienst heeft, nacht’s bijvoorbeeld?

    Reply
    1. Vriend

      Uit de voorlopige dienstregeling die op de site van EVT staat, leid ik af dat het schip in de haven van Harlingen gaat overnachten. De eerste boot zou volgens de voorlopige dienstregeling om 6:45 vertrekken uit Harlingen, en om 9:15 vertrekt de eerste boot vanaf Terschelling.

      Reply
      1. Edgar

        Prachtige dienstregeling! En in de toekomst misschien éen fastferry tegenovergesteld?

        Reply
  4. Wiebe

    @VCN volgens mij in Harlingen,want de eerste afvaart vanuit Harlingen gaat om 06:45u.
    De laatste afvaart van Terschelling gaat om 19:30u. dus ik denk dat die s’nachts in Harlingen ligt.
    Ook omdat de Doeksen boten s’nachts op Terschelling liggen.

    Verder vindt ik het een mooi schip,ik ga van de zomer naar Terschelling,ik weet nog niet met wie ik mee vaart.

    Reply
  5. hans

    @Edgar, staat er ook nog nieuws in dat we nog niet weten ? of loopt Doeksen hierin weer te huilen ?

    Reply
      1. Willem Boot

        “Nieuws over de financiering?” dat is geen nieuws, Edgar, dat zijn wat kreten en die houden verband met het bijeensprokkelen van wat geld. Financieringsnieuws is een gedegen bedrijfsplan dat de lasten van een adequate vloot, personeel en de rest keurig op een rijtje zet. Dát is nieuws.

        Als EVT dat allemaal presenteren kan en tegelijk duidelijk maakt, hoeveel geld dat van 5000-6000 Terschellingers per gezin van gemiddeld 4 personen vergt, dan zullen we zien hoe goed dat model werkt.

        Die sommetjes hebben we al eens grof gemaakt en die maken één ding duidelijk: een TESO-achtige EVT bij gelijkblijvend voorzieningenniveau “gefinancierd” door de Terschellinger bevolking is gewoon een utopie.

        Reply
        1. Edgar

          Maar er zijn toch een aantal mensen op het eiland die 30 X 100.000 opgehoest hebben………… Binnenkort worden er ook kleinere aandelenpakketten uitgebracht voor de minder bedeelde eilander. Dus zo onwaarschijnlijk is die Utopie ook weer niet………..

          Reply
          1. Willem Boot

            Beste Edgar, denk nou eens na. 30 x een ton, OK. Ga eens uit van zo’n 1000 huishoudens op het eiland die dan allemaal gaan bijdragen aan de tweede EVT boot die minimaal gelijkwaardig moet zijn aan de Friesland of de Vlieland + snelboten en het hele spul. Ga nou eens gemakshalve uit van een kostprijs = investering voor een gewone boot van 50 miljoen Euro. Dat bedrag ben je zo voor zo’n schip kwijt. Dat zou 50.000 per huishouden zijn. Is het waarschijnlijk dat je dat op TS bij elkaar haalt?

            Stel het andere “model” en er wordt met bankgeld gefinancierd. Dan betaal je de aflossingen uit de afschrijvingen, dus reserveer je niets voor vernieuwing.

            Dit is maar heel simpel geredeneerd, maar tegelijk de realiteit. > 3 miljoen voor een schip van bijna 25 jaar is geen eigen bootdienst. Dus zegt het niets over de financiering.

          2. Edgar

            Hi Willem,
            al jaren broeit er gewoon iets op Terschelling, heb het vaak gehoord, maar ik weet niet of je het angst moet noemen, maar veel mensen hielden tot voor kort hun mond. Geld??? Ik verbaas me op Terschelling nergens over. Ik denk idd niet dat iedere inwoner 50.000 euro kan ophoesten, maar tot nu toe wordt er wel veel waar gemaakt. Ik weet het klinkt hysterisch, maar op een een of andere manier heeft de EVT een aardig fundament gebouwd en ik denk dat we nog verbaasd zullen zijn wat er nog allemaal gaat volgen. misschien komt er nog es een bootje te varen met de naam Lutine 🙂 Maar ik volg het met grote intresse en nogmaals ik gun het de EVT.

          3. Willem Boot

            Ja Edgar, er broeit al jaren iets op TS, dat is bekend. Om het kort te houden: daar moet je als reder mee om kunnen gaan en dat gaat het beste op het eiland zelf en niet in Harlingen. Dat is gewoon een klassiek figuur voor alle eilander bootdiensten. Wagenborg’s Passagiersdiensten heeft niet voor niets z’n hoofdkantoor niet in Delfzijl, maar op Ameland.

            Wat er verder met EVT gebeurt, valt te bezien. Er zijn tot nu toe dermate veel fouten gemaakt dat die toko voor mij niet geloofwaardig is. Zetten ze toch door, bijvoorbeeld met extern kapitaal van een “krachtige financiële partij” of een “beursgenoteerd fonds”, dan hebben ze helemaal de ellende binnen op Terschelling, maar ik vraag me af of men zich dat voldoende realiseert. In zo’n ontwikkeling hoef je je nooit meer zorgen te maken over een “Eigen” verbinding, maar kan je altijd gaan knokken om nog enigszins de zaak in de hand te houden. Dat is het gevaar van EVT, maar ook van de Concessie.

            Geld of niet op Terschelling, 50 mille over 1000 huishoudens is niet reëel. Grote spaarsokken op het eiland verbazen me ook niet, maar een succesvolle EVT is gewoon twee conventionele schepen, waarvan één nieuw en twee snelboten. Dat zie ik niet en gebeurt het toch, dan komt het geld van buiten. En dat geld neemt geen genoegen met één stem volgens het one man one vote principe. De Spathoek zit niet zo maar in de MPS Willem Barentsz BV en niet in de NV EVT i.o.

          4. Edgar

            Ik volg het met grote belangstelling Willem, vroeg of laat moeten alle partijen met de billen bloot en zal er en hoop duidelijk worden. Op dit ogenblik is het allemaal nog schimmig, maar de tijd zal het leren. We zijn het er i.i.g. beiden over eens denk ik dat er een plan zit achter de EVT, maar we hebben daar verschillende gedachten over, we zullen zien wie er gelijk krijgt. Denk ook dat rederij Doeksen een transparanter beeld moet gaan geven over hun zaken, want tot op heden roepen ook zij veel vraagtekens over zich af. tot de volgende keer maar weer!

  6. Sil's Lobke

    Nee Hans, Melles huit niet maar zucht dit keer…….. Ach. Je zou bijna medelijden krijgen.
    Verder wil ik even kwijt dat wanneer men emmert over een “oudbollig” interieur men klaarblijkelijk geen andere argumenten meer kan verzinnen.

    Reply
    1. VCN

      @Sil’s Lobke:

      Ik vindt het EVT initiatief juist prima hoor, het zou alleen mooi zijn als ze aan het schip wat aanpassingen zouden doen naast alleen de naam, zowel ex als interieur.
      Meer een EVT aanzicht geven, het heeft nu nog een uitstraling van de W.D.R.

      Groeten van VCN.

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Delen