Wagenborg bestelt nieuw kassa- en reserveringssysteem bij Hogia
Op donderdag 01 juli 2010 heeft Wagenborg Passagiersdiensten B.V. opdracht gegeven aan Hogia Ferry Systems tot het ontwikkelen en leveren van een nieuw kassa- en reserveringssysteem waarbij de nieuwste ICT technieken de afhandeling van het verkeer van en naar Ameland en Schiermonnikoog verder moeten verbeteren.
Hogia Ferry Systems maakt onderdeel uit van de Hogia Group. Dit is een van de grootste leveranciers van administratieve software en heeft in Europa diverse rederijen voorzien van software. Na een zorgvuldig aanbestedingstraject kwam de in Finland gevestigde onderneming Hogia bij de aanbesteding als beste uit de bus.
Wagenborg voorziet een toename van e-mail en internet gebruik, hiernaast wil de rederij het gebruikersgemak vergroten door een aantal mogelijkheden te combineren, zoals kaartverkoopautomaten en on-line reserveren. Automatisering moet de kwaliteit van de veerdienst ondersteunen. Het menselijk aspect blijft de basis van de afhandeling van de vervoersstroom.
De verwachting is dat het nieuwe systeem, genaamd Bookit, in het voorjaar van 2011 operationeel zal zijn. Met deze opdracht is een investering van € 500.000,– gemoeid.